Uthyres av föreningen

Under september - oktober 2016 rustades flera delar av de utrymmen som ni kan hyra av föreningen.
Vi hoppas att ni skall tycka att det blev bra så att ni vill hyra dom. Vi önskar och hoppas att vi alla hjälps åt att bevara detta, att vi är lite rädd om sakerna och att vi städar riktigt efter oss. Det blir trevligare för alla och det håller längre.

Skulle något gå sönder, vilket kan hända, MÅSTE ni tala om det när ni lämnar tillbaka nyckeln.

Kvarterslokal.
Skall du ha fest, möte eller barnkalas, eller ta en bastu kan du hyra hela eller delar av kvarterslokalen.
Den har ett litet kök som är fullt utrustad.

Under sept-oktober 2016 rustades lokalen. För att försöka skydda golvet i trappen och i lokalen har vi infört skoförbud. Vi önskar att ni respekterar detta.

Vi har iordningsställt en garderob med diverse städartiklar som ni kan använd när ni städar efter er. Lämna lokalen i det skick som du vill att den skall vara i nästa gång som du själv kommer dit. Bilder på hur det skall vara möblerat sitter på insidan av städskrubben. Tomma burkar och flaskor lämnar du på någon återvinningsstation, de skall inte läggas i våra kärl som är alldeles för små. Det finns inte längre något kärl för glas hos oss.

Bastun
Utanför bastun finns några stolar och ett bord som vi vill att ni använder. De är lätta att torka av och hålla rena. Hallen utanför bastun är ert område nu. Viktigt är också att ni städar noga efter er, både golv i och utanför bastun!

Övernattningsrum
Nu finns ett rum på övervåningen som du kan hyra om du får gäster och behöver ha extra sängplatser. Det finns plats för 4 personer. Det är en våningssäng, en extrasäng på hjul som finns under våningssängen och en extrasäng som man viker ut. Kudde och täcke finns men du tar själv med dig sängkläder. Du har tillgång till toa och dusch. I köket finns kaffe- och vattenkokare så du kan ordna frukost. Det är ok att äta frukost vid något bord i stora lokalen.

Du har inte fri tillgång till "stora lokalen" när du hyr övernattningsrummet. Vill du använda även den (förutom till frukost) måste du säga till detta när du bokar. Det är helt ok men det kostar lite extra.

Priser:
Hyra lokalen:  100 kr
Hyra lokalen för barnkalas en halvdag, fm eller em: Gratis (barn= 0-12 år)
Låna bastun:  20 kr/person
Övernattningsrum: 100 kr/natt
Övernattningsrum och lokalen: 200 kr

För information om bokning, städning och vilka regler som gäller ta kontakt med:
Uthyrare Maria Karström Agav 28 E, tel 070-261 85 73

***********************************************************************************

Släpvagn.
Vi har en fin täckt släpvagn som du kan hyra. Den kostar 100 kr/dag, oavsett om du hyr den 2 eller 12 timmar under samma dag. Ny dag räknas efter kl 24.
Kontakta: Vicevärden Ronald Lundgren, Agav 30 H, telefon 070-361 75 58
Han har telefontid, vardagar 09-15, skicka gärna förfrågan via sms.

Du kan låna:

Partygrill
Betongblandare  *
Skottkärra           *
Grästrimmer      *
Snöslunga
Grovdammsugare  *
Sandare                 *
Stegar, finns bakom förenigshuset

* = finns i skottkärrgaraget som du hittar bakom vårt sopsorteringsområde i hus 23. Din husnyckel går dit.
Låna gärna och kom ihåg att ställa tillbaka sakerna när du är klar. Lämnas tillbaka i ett sådant skick som du själv vill att sakerna skall ha nästa gång du kommer, det blir trevligare då!

Kontakta Vicevärden Ronald "Rolling" Lundgren Tel 070-361 75 58
Telefontid, vardagar 09-15